95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Investiciniai fondai – galimybė idėjai virsti pelningu verslu

 Siekiant padėti net mažiausioms įmonėms subrandinti verslo idėjas ir išvystyti jas iki pelningo verslo, 2008 m. Ūkio ir Finansų ministerijos kartu su Europos investicijų fondu įsteigė JEREMIE kontroliuojantįjį fondą, finansuojamą ...

Jau šį mėnesį – Lietuvos BVP šuolis

 Netrukus paaiškės, kad šių metų Lietuvos BVP sieks ne 126 milijardai, kaip dabar prognozuoja Finansų ministerija, o, greičiausiai, apie 130 milijardų litų. Ne, rudenį nesulauksime milžiniškų tiesioginių užsienio ...

Ignalinos rajone - naujas afrikinio kiaulių maro židinys

Ignalinos rajone, apie 1,5 kilometro nuo Baltarusijos sienos, nustatytas naujas afrikinio kiaulių maro židinys, pranešė Maisto ir veterinarijos tarnyba. Tai jau trečias maro židinys Ignalinos rajone ir šeštas Lietuvoje, rastas ...

Euras, atlyginimai ir kitos baimės

Lietuvos laukia svarbūs finansinės sferos pokyčiai. Jau greičiau nei po pusmečio nacionalinę valiutą litą turėtų pakeisti bendra europinė valiuta – euras. Taip mūsų šalis dar labiau integruosis į finansinę susivienijusios Europos ...

Mokyklos šiandien atveria duris įmonių darbuotojams

 Rugsėjo pirmąją šiandien švenčia ne tik XX tūkst. mokinių ir studentų bei jų mokytojai. Mokslo metus pradeda ir įmonių darbuotai iš daugiau nei 230 šalies bendrovių. Per šiuos metus įvairių sričių ...

Rusijos sankcijos turto areštų statistikos dar nepaveikė

 Maisto produktų, transporto sektoriuose, į kuriuos buvo nutaikytas Rusijos įvestas embargas, turto areštų skaičius kol kas lieka panašus kaip ir pernai metais. Tačiau, tarp stambiausių areštantų atsidūrė net keletas ...

R. Šalaševičiūtė: negali būti užkirstas kelias privačiai medicinai

 Prieš pusantro mėnesio naująja sveikatos apsaugos ministre tapusi Rimantė Šalaševičiūtė tikina, kad privačios medicinos įstaigos nebus atskirtos nuo valstybinių finansinių fondų, bet žada persekioti už ...

Į darbuotojų paieškas – su žiburiu

Sunkus Sizifo darbas ridenti akmenį į kalną visą amžinybę. Iki šiol jis tą akmenį Hade ridena. Panašiai kaip Lietuva vis tempiasi savąją problemą – struktūrinį nedarbą. Tik Lietuvai, priešingai nei Sizifui, laikui bėgant ...

Šešėlis – ne versle

„Koks tu tė­vas, jei ne­ga­li ma­nęs iki pen­si­jos iš­lai­ky­ti“, – taip iro­ni­zuo­da­mas apie išug­dy­tą vel­tė­džių kar­tą sa­ko ...

Baltarusijos pasienyje sumažėjo transporto pralaidumas

Muitinės departamentas informuoja, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje dėl Baltarusijos muitinės informacinių sistemų neveikimo (trikdžių) susidarė sudėtinga situacija Baltarusijos pusėje. Pasak pranešimo, 80 proc. sumažėjo transporto ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate savo asmeninius finansus?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas